سیب زمینی محصولی است که در تمام قاره های مسکونی جهان رشد می کند. این محصول جزو پنج محصول برتر جهان است که در چندین کشور به عنوان غذای اصلی استفاده می شود و تعداد افرادی که روزانه سیب زمینی مصرف می کنند ممکن است از یک میلیارد نفر فراتر رود.
علیرغم مقادیر بالای بذر سیب زمینی تولید شده در سراسر جهان، شکاف های عملکردی به دلیل چالش هایی مانند تنش های غیرزیستی، آفات، تغییرات آب و هوا و شیوه های تولید نامناسب وجود دارد.
تجزیه و تحلیل انتقادی در سطح منطقه از عوامل کاهش عملکرد می تواند به تدوین استراتژی های مدیریتی کمک کند که می تواند عملکرد سیب زمینی سوخاری ساده را بهبود بخشد. پر کردن شکاف عملکرد در سیب زمینی در نهایت نقش این محصول را در تامین امنیت غذایی فعلی و آینده تضمین می کند. Potato Production Worldwide اطلاعاتی را در مورد این محصول جهانی از تاریخچه، مورفولوژی و طبقه بندی آن تا رشد و توسعه محصول سیب زمینی، از جمله آخرین استراتژی ها در رسیدگی به چالش های زیستی و غیر زنده امروزی ارائه می دهد.
این کتاب به شناسایی دلایل شکاف عملکرد در مناطق مختلف تولید سیبزمینی جهان و همچنین ارائه بهترین شیوههای تولید، استراتژیهای مدیریت آفات و رویکردهای مقابله با تغییرات اقلیمی از دیدگاه تولید سیبزمینی میپردازد. فصلها بینشهای مهمی را در مورد فرهنگها و رویکردهای تولید سیبزمینی در کشورهای عمده تولید سیب زمینی شیرین کره ای ارائه میکنند.
تولید سیب زمینی در سراسر جهان منبع ارزشمندی برای محققان، دانشمندان و دانشجویانی خواهد بود که به دنبال دیدگاهی جامع از تولید موفق سیب زمینی هستند.
سیب زمینی ذغالی (Solanum tuberosum L.) یکی از ضروری ترین و پرمصرف ترین مواد غذایی بدون غلات در جهان است. سیب زمینی به دلیل اهمیت آن در زنجیره تامین صنایع غذایی به یک محصول غالب در بسیاری از کشورها تبدیل شده است (اورتیز و مارس، 2017). به عنوان مثال، بیش از 23 میلیون تن غده سیب زمینی از حدود 940 هزار هکتار در ایالات متحده در سال 2019 برداشت شد (وزارت کشاورزی ایالات متحده، 2020).
همچنین اخیراً سطح کاشت و عملکرد کل سیب زمینی شکم پر مجلسی بیش از سایر محصولات غذایی در آفریقا افزایش یافته است. با این حال، افزایش مداوم استفاده از نهادههای کشاورزی (مانند کود و آفتکش) میتواند منجر به تخریب محیطزیست شود، از جمله کاهش منابع طبیعی، آبهای سطحی آلوده و جریانهای زیرزمینی، و اتروفیکاسیون.
- منابع:
- تبلیغات: