تعمیر و نگهداری لاستیک لازم نیست واقعاً دخیل باشد، اما باید در یک بازه زمانی منظم درست مانند تعویض روغن یا سایر موارد تعمیر و نگهداری انجام شود. علاوه بر این، هم از نظر سوخت و هم از نظر سایش زودرس در هزینه شما صرفه جویی می کند و همچنین شما را ایمن نگه می دارد و تجربه رانندگی شما را بهبود می بخشد.
برخی از جنبه های مورد توجه:
-فشار لاستیک -عمق آج و فرسودگی کلی لاستیک ماشین -مطمئن شدن از وضعیت خوب زاپاس شما -تراز -تمیز کردن لاستیک و دیوارههای جانبی -چرخش لاستیک که در ادامه با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.
فشار تایر به چند دلیل واقعا مهم است و باید هر ماه چک شود زیرا لاستیک متخلخل است و هوا می تواند از طریق میل سوپاپ و دیواره های کناری لاستیک عبور کند. آیا تا به حال با لاستیک کم دوچرخه سواری کرده اید؟ این همان چیزی است که مقاومت غلتش افزایش یافته است، و این همان کاری است که شما با ماشین و لاستیکهای خود انجام میدهید وقتی که باد کمتری دارند.
لاستیک های کم باد به معنای تجمع گرما است که به ساختار داخلی لاستیک کامیون حواله ای بسیار آسیب می رساند، بر ترمز و هندلینگ تأثیر می گذارد و از نظر مصرف سوخت برای شما هزینه خواهد داشت. به حداکثر فشار روی دیواره لاستیک تکیه نکنید. به جای آن به پلاکارد باد لاستیک روی قاب درب خود برای PSI مناسب مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که باد لاستیک ها را هنگامی که لاستیک ها داغ هستند بررسی کنید، زیرا هنگام گرم شدن هوا منبسط می شود.
لاستیک هایی با آج بیش از حد فرسوده شده، سخت تر سوار می شوند و عملکرد ضعیفی دارند. بدتر از آن، آنها به ویژه در آب و هوای مرطوب خطرناک هستند، زیرا نمی توانند آب را از پشت صفحه تماس لاستیک تخلیه کنند و وسیله نقلیه شما را در معرض خطر هیدروپلنینگ قرار دهند.
قوانین ایالتی حداقل عمق آج را برای بازرسی الزامی می کند، بنابراین در اینجا یک راه بسیار آسان برای اندازه گیری آج لاستیک ها وجود دارد. یک پنی بردارید و آن را به شیار آج بچسبانید، سر لینکلن پایین بیاید. اگر لاستیک ماشین سواری به سر آبه برسد، لاستیکهای شما در عمق 2/32 اینچی قرار دارند (حداقل مجاز طبق قانون ایالتی). دوباره سعی کنید با پنی. اگر آج به یادبود لینکلن برسد، لاستیکهای شما در عمق 4/32 اینچی قرار دارند.
- منابع:
- تبلیغات: